Saugus paslaugų naudojimas

Nukentėjai? Pranešk!

DĖMESIO! Jei tapote sukčių auka, kuo skubiau:

  • Susisiekite su savo kredito unija. Tik tokiu būdu kredito unijos specialistai galės atšaukti arba užginčyti pavedimą ar mokėjimo operaciją Jūsų kortele bei užregistruoti incidentą.
  • Nedelsdami kreipkitės į policiją.

Atkreipkite dėmesį. Jeigu piniginės lėšos buvo pervestos Jūsų pačių iniciatyva arba sukčiams atskleidėte savo asmeninius duomenis, susijusius su mokėjimo sąskaita, tikėtina, kad kredito unija Jūsų prarastų lėšų sugrąžinti negalės.

Būkite budrūs, jeigu:

1

Sulaukėte „tik kartą gyvenime“ pasitaikančio šanso investuoti ir praturėti.

2

Susisiekęs kredito unijos darbuotojas prašo Jūsų asmens ir prisijungimo prie el. bankininkystės duomenų.

3

Sulaukėte skambučio iš svarbios organizacijos pareigūno su prašymu pervesti pinigus.

4

Greitai užsimezgę romantiniai santykiai virto prašymu padėti finansiškai.

Kaip apsisaugoti?

Ko kredito unija NIEKADA nedarys?

Kredito unijos bei kiti elektroninių paslaugų teikėjai pasitiki „Smart-ID“ programėle, kuri naudojama asmens tapatybės patvirtinimui (PIN1) ir elektroniniam pasirašymui (PIN2). „Smart-ID“ asmens tapatybės patvirtinimo ir elektroninio pasirašymo priemonė atitinka aukščiausius saugos standartus.

Norėdami užtikrinti savo internetinių paskyrų, duomenų ir operacijų saugumą, Jūs privalote: 

  •  NESIDALINTI savo PIN1 ir PIN2 kodais su kitais asmenimis.
    Jūs esate vienintelis asmuo, turintis teisę naudoti savo PIN kodus. Jei Jūsų kas nors prašo padiktuoti, atsiųsti ar įvesti PIN kodus į kitą elektroninį įrenginį ar programėlę, kuri nėra „Smart-ID“, tai sukčiavimas! Jeigu atskleisite savo PIN kodus, kiti asmenys Jūsų vardu galės atlikti mokėjimo operacijas, paimti kreditus ar padaryti kitos finansinės žalos.
  • PIN kodus „Smart-ID“ programėlėje įveskite tik tuo atveju, jei PATYS inicijavote užklausą.
    Jei sukčiautojai bandys prisijungti naudodami Jūsų vardą ir įvesite savo PIN kodą – suteiksite sukčiams prieigą prie savo paskyros!
  • Jei patys neinicijavote „Smart-ID“ užklausos – IGNORUOKITE.
    Gavę užklausą įvesti PIN1 ar PIN2 kodą, kurios patys neinicijavote, nesiimkite jokių veiksmų – ji automatiškai pradings po keleto minučių. Susidūrus su tokiu atveju, rekomenduojame nedelsiant kreiptis į savo kredito uniją.
  • Įsitikinkite, kad Jūsų inicijuotos elektroninės paslaugos operacijos patvirtinimo kodas sutampa su kodu, kurį matote savo išmaniojo įrenginio ekrane.
  • Apsaugokite savo išmanųjį įrenginį įdiegdami apsaugą nuo kenksmingo kodo – naudokite ekrano užraktą, nuolat atnaujinkite įrenginio programinę įrangą bei vadovaukitės kitomis įrenginio gamintojo pateiktomis saugaus naudojimo rekomendacijomis.
  • Laiku atnaujinkite operacinę sistemą ir programas bei įdiekite antivirusinę programą. Tai padės apsaugoti išmanųjį įrenginį nuo įsilaužimo. Programas atsisiųskite tik iš oficialių ir gamintojo rekomenduojamų svetainių („Google Play“„AppStore“). Rekomenduojame susipažinti su įrenginio gamintojo pateiktomis saugaus naudojimo priemonėmis. Nenaudokite klonuotų ar modifikuotos prieigos (angl. rooted) įrenginių.

Kredito unijos bei kiti elektroninių paslaugų teikėjai pasitiki „Mobile-ID“ priemone, kuri naudojama asmens tapatybės patvirtinimui (PIN1) ir elektroniniam parašui (PIN2). „Mobile-ID“ asmens tapatybės patvirtinimo ir elektroninio parašo priemonė atitinka aukščiausius saugos standartus.

Norėdami užtikrinti savo internetinių paskyrų, duomenų ir operacijų saugumą, Jūs privalote:

  • NESIDALINTI savo sPIN1 ir sPIN2 kodais su kitais asmenimis.
    Jūs esate vienintelis asmuo, turintis teisę naudoti savo sPIN kodus. Jei Jūsų kas nors prašo padiktuoti, atsiųsti ar patvirtinti Jūsų neinicijuotus veiksmus sPIN kodais, tai sukčiavimas! Jeigu atskleisite savo sPIN kodus, kiti asmenys Jūsų vardu galės atlikti mokėjimo operacijas, paimti kreditus ar padaryti kitos finansinės žalos.
  • sPIN kodus „Mobile-ID“ įveskite tik tuo atveju, jei PATYS inicijavote užklausą.
    Jei sukčiautojai bandys prisijungti naudodami Jūsų vardą ir įvesite savo sPIN kodą – suteiksite sukčiams prieigą prie savo paskyros!
  • Jei patys neinicijavote „Mobile-ID“ užklausos – IGNORUOKITE.
    Gavę užklausą įvesti sPIN kodą, kurios patys neinicijavote, nesiimkite jokių veiksmų – ji automatiškai pradings po keleto minučių. Susidūrus su tokiu atveju, rekomenduojame nedelsiant kreiptis į savo kredito uniją.
  • Įsitikinkite, kad Jūsų inicijuotos elektroninės paslaugos operacijos patvirtinimo kodas sutampa su kodu, kurį matote savo išmaniojo įrenginio ekrane.
  • Apsaugokite savo išmanųjį įrenginį įdiegdami apsaugą nuo kenksmingo kodo – naudokite ekrano užraktą, nuolat atnaujinkite įrenginio programinę įrangą bei vadovaukitės kitomis įrenginio gamintojo pateiktomis saugaus naudojimo rekomendacijomis.
  • Laiku atnaujinkite operacinę sistemą ir programas bei įdiekite antivirusinę programą. Tai padės apsaugoti išmanųjį įrenginį nuo įsilaužimo. Programas atsisiųskite tik iš oficialių ir gamintojo rekomenduojamų svetainių („Google Play“„AppStore“). Rekomenduojame susipažinti su įrenginio gamintojo pateiktomis saugaus naudojimo priemonėmis. Nenaudokite klonuotų ar modifikuotos prieigos (angl. rooted) įrenginių.

Vienkartiniai saugos kodai siunčiami SMS žinute yra skirti kliento tapatybės identifikavimui el. bankininkystėje ir joje atliktų operacijų patvirtinimui. Vienkartiniai saugos kodai, kurie sudaryti iš 4 skaitmenų, yra siunčiami į Jūsų nurodytą mobiliojo telefono numerį kiekvieno prisijungimo prie sistemos bei kiekvienos operacijos (išskyrus mokėjimus tarp savo sąskaitų) tvirtinimui. SMS žinute gautas kodas turi būti įvestas el. bankininkystėje „i-Unija“.

Norėdami užtikrinti savo internetinių paskyrų, duomenų ir operacijų saugumą, Jūs privalote: 

  • NESIDALINTI gautais kodais su kitais asmenimis.
    Jūs esate vienintelis asmuo, turintis teisę naudoti savo saugos kodus. Jei Jūsų kas nors prašo padiktuoti, atsiųsti ar įvesti gautus saugos kodus ne el. bankininkystės „i-Unija“ lange, tai sukčiavimas! Jeigu atskleisite saugos kodus, kiti asmenys Jūsų vardu galės prisijungti prie Jūsų el. bankininkystės, atlikti mokėjimo operacijas ar padaryti kitos finansinės žalos.
  • Saugos kodą el. bankininkystėje įveskite tik tuo atveju, jei PATYS inicijavote užklausą.
    Jei sukčiautojai bandys prisijungti naudodami Jūsų vardą ir įvesite savo saugos kodą – suteiksite sukčiams prieigą prie savo paskyros!
  • Jei patys neinicijavote vienkartinio saugos kodo užklausos – IGNORUOKITE.
    Gavę užklausą įvesti saugos kodą, kurios patys neinicijavote, nesiimkite jokių veiksmų ir nedelsiant pasikonsultuokite su savo kredito unija.
  • Apsaugokite savo išmanųjį įrenginį įdiegdami apsaugą nuo kenksmingo kodo – naudokite ekrano užraktą, nuolat atnaujinkite įrenginio programinę įrangą bei vadovaukitės kitomis įrenginio gamintojo pateiktomis saugaus naudojimo rekomendacijomis.
  • Laiku atnaujinkite operacinę sistemą ir programas bei įdiekite antivirusinę programą. Tai padės apsaugoti išmanųjį įrenginį nuo įsilaužimo. Programas atsisiųskite tik iš oficialių ir gamintojo rekomenduojamų svetainių („Google Play“„AppStore“). Rekomenduojame susipažinti su įrenginio gamintojo pateiktomis saugaus naudojimo priemonėmis. Nenaudokite klonuotų ar modifikuotos prieigos (angl. rooted) įrenginių.

Dažniausiai pasitaikančios sukčiavimo schemos*:

Sukčiavimas apsimetus finansų įstaigos darbuotoju

Romantinis sukčiavimas

Sukčiavimas apsimetus teisėsauga

Interneto „prekeiviai“

Sukčiavimas apsimetus įmonės vadovu

Apsimetėliai verslo partneriai

Netikri investicijų brokeriai

* Informacija parengta remiantis Lietuvos bankų asociacijos narių sukčiavimo prevencijos kampanija https://atpazinksukciu.lt/.

 

Dažniausiai užduodami
klausimai

Saugus atsiskaitymas mokėjimo kortele internete

Kaip prisijungti prie saugaus atsiskaitymo internetu programos?

Apsipirkimo procesas

Papildoma informacija

Saugus naudojimasis kredito unijos paslaugomis

Kaip saugiai naudotis elektronine bankininkyste?

Jei naudojate elektroninę bankininkystę mobiliuosiuose įrenginiuose

Kaip saugiai naudotis bankomatu?

Kaip apsaugoti savo mokėjimo kortelės slaptažodžius?

Kaip saugiai naudotis mokėjimo kortele?

Kaip saugiai naudotis internetu?

Kaip apsaugoti savo kompiuterį?

Kaip sukurti ir naudoti tinkamą slaptažodį?

Kaip saugiai naršyti internete?

Kokių duomenų negalima atskleisti?

Bendrieji saugos patarimai

Saugokite savo duomenis