Vilniaus kredito unija - patikimas finansų partneris
Pasirinkusieji būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelį – sutaupė

Pasirinkusieji būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelį – sutaupė

Atlikta visuomenės apklausa atskleidė, kad šių metų pradžioje apribojus būtiniausių mokėjimo paslaugų kainą, dauguma gyventojų, pasirinkusių naują alternatyvą – mokėjimo paslaugų krepšelius, bankams ar kredito unijoms sumoka mažiau. Tai nurodė pusė naujus mokėjimo planus pasirinkusių respondentų. Mažesnė dalis teigė, kad jų mokėjimo paslaugų išlaidos nepasikeitė, skelbiama Lietuvos banko pranešime.

„Gyventojų nuomonė rodo rezultatą, kurio ir siekėme – mokėjimo paslaugų kaina tampa prieinamesnė. Šiemet, pradėjus galioti apribotos kainos paslaugų krepšeliui, jo pastūmėtos kredito įstaigos vartotojams pasiūlė dar palankesnes alternatyvas, o tam tikroms tikslinėms grupėms, pavyzdžiui, senjorams ar jaunimui, dar ir pritaikė dideles nuolaidas ar apskritai būtiniausių mokėjimo paslaugų paketą pasiūlė nemokamai“, – pokyčius vardija Lietuvos banko Rinkos infrastruktūros politikos skyriaus vyriausioji ekonomistė Jūratė Butkutė.

Pasirinkę paslaugų krepšelius, vartotojai daugeliu atvejų neribotai gali atlikti elektroninius pervedimus, iki tam tikros sumos nebemoka už kiekvieną grynųjų pinigų pasiėmimo iš bankomato operaciją, gauna mokėjimo kortelę ir prisijungimo prie internetinės bankininkystės priemonę. Su paslaugų krepšelių atsiradimu nunyko tokia ydinga praktika kaip mokestis už kiekvieną pinigų įskaitymą į kliento sąskaitą.

J. Butkutės nuomone, šie pokyčiai lemia palankų pasikeitusios kainodaros vertinimą. Gyventojų apklausos duomenimis, didesnė dalis – 49 proc. – bankų klientų, pasirinkusių paslaugų krepšelį, sako, kad dabar už mokėjimo paslaugas moka mažiau nei anksčiau, 28 proc. nurodė, kad paslaugų kaina nepasikeitė, o 6 proc. tikino, kad mokėjimams išleidžia daugiau.

Lietuvos banko apklausos rezultatų duomenimis, beveik 90 proc. respondentų nurodė, kad per mėnesį už paslaugų krepšelį jie sumoka mažiau kaip 1,5 Eur arba lygiai tiek, 6 proc. atsakė, jog – daugiau.

Nors paslaugų krepšeliai ir praplėtė klientų pasirinkimo galimybes, dalis gyventojų naujoves vertina atsargiai. Visuomenės apklausa atskleidė, kad vienokį ar kitokį paslaugų krepšelį pasirinko beveik pusė (46 %) banke ar kredito unijoje sąskaitą turinčių klientų, o 37 proc. nekeitė ankstesnės kainodaros, kai mokamas sąskaitos administravimo mokestis ir papildomai taikomas įprastas įkainis už kiekvieną operaciją.

Nuo 2017 m. vasario 1 d. bankai ir kredito unijos privalo suteikti galimybę savo klientams visas būtiniausias mokėjimo paslaugas gauti už ne didesnę kaip 1,5 Eur per mėnesį kainą (nepasiturintiems – 0,75 Eur).