Vilniaus kredito unija - patikimas finansų partneris
Kaip mėgstamą veiklą paversti verslu?

Kaip mėgstamą veiklą paversti verslu?

Dar vis gaji visuomenės nuomonė, kad darbas turi būti sunkus, varginantis, o ką jau kalbėti apie tai, ar jis teikia malonumą. Tačiau galime pastebėti ryškėjančią tendenciją, jog vis daugiau žmonių nustoja vaikytis stereotipinių nuostatų, darbą renkasi pagal patinkančią veiklą ar vedami pomėgių sukuria nuosavą verslą. Taigi kodėl nepabandžius imtis veiklos, kuri užima didžiąją dalį jūsų laisvalaikio ir nepamėginus paversti pagrindiniu pajamų šaltiniu.

Mėgstama veikla, kuria tikite

Bene vienas svarbiausių dalykų kuriant savo verslą – projektas, kuris Jums nuoširdžiai patiktų. Palikite visus nemėgstamus darbus praeityje, vystykite, kas bus naudinga ir prasminga ateityje, kur galėsite save realizuoti ir atskleisti turimas stipriąsias savybes.

Ne mažiau svarbu, kad vykdoma veikla teiktų džiaugsmą ir matytumėte perspektyvas to, ką darote. Jei mėgstate siūti, kodėl to nepavertus nors ir smulkiu verslu? Gražiai piešiate ar domitės ir turite puikių interneto rinkodaros žinių? Nesvarbu, kokia tai sritis, jeigu ką nors gerai išmanote, kodėl to neparodžius kitiems ir nepavertus savo pagrindine veikla, kuri ilgainiui gali atnešti vis daugiau naudos?

Darbų planas ir aiškūs tikslai

Pradedant savo verslą, svarbu susidaryti planą ir prioritetinių darbų sąrašą. Numatykite, kam skirsite daugiausia pinigų ir laiko, kas gali palaukti, kam reikia mažiau išlaidų. Tai ilgalaikis planas, kurį kuriant ir plėtojant tikrai teks įdėti daug pastangų, laiko, atsisakyti mažiau svarbių dalykų, o prioritetus skirti būtent naujam darbui.

Turėti aiškų tikslą ir savo vardo ženklą yra labai svarbu. Turėtumėte gerai apgalvoti įmonės pavadinimą, koks bus Jūsų logotipas, šūkis ir kokia pagrindinė idėja, kuria dalinsitės su klientais. Tai turėtų būti aiškios, prasmingos detalės, kurios leistų klientams Jus visur atpažinti. Kokį įvaizdį įmonė apie save sudarys? Kaip atrodys kitiems? Nesvarbu, kokį verslą pradedate, simbolika yra labai svarbi ir turi padėti žmonėms Jus atpažinti, išskirti iš kitų įmonių.

Prekinis ženklas padės būti matomiems, suteiks galimybę klientams jus pastebėti ir išskirti, tačiau svarbu, kad šis būtų aiškiai suprantamas ir įsimenamas. Jei tokį jau sugalvojote, jį naudokite tiek bendraudami gyvai, tiek internetinėje erdvėje.

Būkite matomi socialinėje erdvėje

Socialiniai tinklai įgauna vis didesnę svarbą ir įtaką visuomenėje, todėl vienas geriausių būdų pranešti apie save yra būtent ši erdvė. Jei neturite, susikurkite paskyras Facebook‘e, Instagram‘e, Twitter‘yje ir t.t. Tiesa, pastarasis Lietuvoje dar ne toks populiarus kaip prieš tai išvardintieji, tačiau čia puiki galimybė praplėsti savo klientų ratą tarp užsieniečių.

Verslo pradžioje savo vardo ženklą populiarinti tikrai nėra paprasta ir reikia įdėti daug pastangų. Niekur apie save neskelbiant nereikėtų tikėtis, jog visi apie jus žino. Kuo daugiau skelbsite informacijos, būsite kažkur matomas, tuo didesnė tikimybė, jog atsiras daugiau Jūsų veikla ar produktu susidomėjusių žmonių ir klientų ratas prasiplės.

Darbas jaukioje aplinkoje

Darbo vieta neretai turi įtakos mūsų pasiektam rezultatui. Juk dirbti mus įkvepiančioje aplinkoje daug geriau, nei dirbti ten, kur mus kažkas slegia ar varžo. Net jei kuriate verslą namuose ir galvojate, jog galėsite vieną minutę dirbti ant sofos, kitą – prie valgomojo stalo, o po to dar ir miegamojo zonoje, labai tikėtina, jog toks blaškymasis gali įnešti netvarkos į Jūsų veiklą. Dėl to pravartu įsirengti savo darbo vietą, kur sukoncentruosite dėmesį tik konkrečioms užduotims.

Planuokite darbus

Jei verslą planuojate plėtoti namuose ir toliau dirbsite čia, tuomet svarbu laikytis savo plano ir nusistatyti darbo valandas. Laisvas darbo grafikas daugeliui skamba labai viliojančiai, tačiau čia atsiranda ir daug pagundų. Todėl pravartu susidaryti savo dienos planą, kuriame pažymėtos tos dienos užduotys, kurias būtina atlikti. Nėra svarbu, kaip paskirstomas dienos laikas: dirbama nuo ankstaus ryto ar vakare, svarbiausia viską suspėti.

Planuodami kasdienius, savaitinius, mėnesio planus, nepamirškite žvelgti į tolimesnę ateitį, numatyti verslo plėtros galimybių. Gyvenant informacijos amžiuje ir sparčiai vystantis skaitmeninėms technologijoms, keičiasi ir mūsų gyvenimo ritmas, todėl patariama analizuoti rinką ir įvertinti, kur link verslas gali pakrypti ir dabartiniais planais kreipkite jį geriausia kryptimi!